Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“)

Týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi Objednávateľom a spoločnosťou Kamea® design, s. r. o. so sídlom Zlatovská 2205, 91105 Trenčín, IČO 44 971 818, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu v Trenčíne vložka číslo 22096/R (ďalej len “Dodávateľ”) Identifikácia zmluvných strán: Dodávateľ: Kamea® design, s. r. o. Zlatovská 2205 91105 Trenčín IČO: 44 971 818 zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu v  Trenčíne vložka číslo 22096/R Číslo účtu: 4250103705/3100 Sberbank Slovensko, a.s. IBAN: SK74 3100 0000 0042 5010 3705 SWIFT: LUBA SK BX Kontaktný e-mail: obchod@svadobneobrucky.com Tel. kontakt: 0904 618 009 Orgán dozoru Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, Odbor výkonu dozoru  so sídlom Hurbanova 59, 911 01 Trenčín  tel. č.: 032/640 01 09 fax č.: 032/640 01 08 Objednávateľom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá vo vlastnej autorizácii odoslala elektronickú objednávku spracovanú systémom obchodu. Objednávateľom sa rozumie aj fyzická alebo právnická osoba, ktorá vyplnila písomnú objednávku v zákazkovej predajni. Objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický a písomný formulár, obsahujúci informácie o Objednávateľovi, informácie o objednanom tovare z ponuky obchodu a celková cena objednávky, spracovaný systémom obchodu. Všeobecné obchodné podmienky bližšie upravujú a upresňujú práva a povinnosti prevádzkovateľa – dodávateľa a objednávateľa vo svojom aktuálnom znení a tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy. Zákazkovou predajňou sa rozumie kamenná predajňa Dodávateľa nachádzajúca sa na adrese sídla Dodávateľa. Písomná forma dokumentov sa považuje dokument vo forme listu a elektronickej pošty, t.j. e- mailu.
  1.          Objednávka
Zmluva, na základe ktorej je realizovaná dodávka tovaru Objednávateľovi, vzniká odoslaním objednávky Objednávateľom a následné záväzné potvrdenie tejto objednávky Dodávateľom, resp. zaplatením preddavku za objednaný tovar. Zmluva, na základe ktorej je realizovaná dodávka tovaru Objednávateľovi, vzniká záväzným vyplnením písomnej objednávky Objednávateľom v zákazkovej predajni. Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov a náležitostí požadovaných systémom pri realizácii tejto objednávky. Odoslaná objednávka zo strany Objednávateľa sa považuje za návrh zmluvy v zmysle § 43a Občianskeho zákonníka. Po prijatí objednávky do systému je Objednávateľovi zaslané potvrdenie o prijatí objednávky do systému, ktorý obsahuje úplné znenie všeobecných obchodných podmienok, rekapituláciu objednaného tovaru, celkovú cenu k úhrade i oprávnenie Dodávateľa požadovať zálohu za objednaný tovar. Takýto potvrdzujúci email sa ešte nepovažuje za záväzné potvrdenie objednávky. Zmluva medzi Objednávateľom a Dodávateľom sa považuje za platne uzavretú a záväznú až momentom prijatia návrhu, t.j.   momentom záväzného potvrdenia objednávky   Dodávateľom v zmysle § 43c Občianskeho zákonníka (ďalej len „potvrdenie objednávky“), ktoré je realizované až po predchádzajúcom odoslaní elektronickej objednávky a odoslaní potvrdenia o prijatí objednávky do systému. Takéto potvrdenie sa môže uskutočniť písomne, telefonicky – prostredníctvom odoslanej sms, prípadne e-mailom – t.j. akékoľvek písomné potvrdenie objednávky zo strany Dodávateľa. Kontakt nutný k potvrdeniu objednávky vykonáva spravidla Dodávateľ po overení dostupnosti a termínu dodania požadovaného tovaru. Dodávateľom potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany, ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia. Za podstatné podmienky sa považujú hlavne obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho počet), cena za tovar a prepravu, spôsob a termín doručenia. Potvrdenie objednávky obsahuje okrem náležitostí objednávky aj kalkuláciu ceny za prepravu tovaru, v prípade, že miesto dodania tovaru nie je odberné miesto Dodávateľa, prípadne povinnosť Objednávateľa zaplatiť zálohu. Pre uzatvorenie zmluvy, resp. iných dojednaní a pre ich rozsah je rozhodujúca písomne potvrdená objednávka Dodávateľom. Objednávka zaväzuje Dodávateľa až po písomnom potvrdení objednávky, t.j. jej akceptácie zo strany Dodávateľa. V prípade vyplnenia zlej objednávky vzťahujúcej sa k množstvu a druhu objednaného tovaru Objednávateľom, Objednávateľ po zistení obratom upovedomí Dodávateľa o chybách v objednávke. O chybách v objednávke pre rýchle odstránenie urobí telefonicky, emailom, písomne, faxom alebo oznámením na zákazkovej predajni. V prípade telefonického upozornenia o chybnej objednávke Objednávateľ upovedomí Dodávateľa aj formou emailu alebo inou písomnou formou. Zmluva medzi Objednávateľom a Dodávateľom sa považuje za platne uzavretú a záväznú vyplnením písomnej objednávky v zákazkovej predajni Dodávateľa. Objednávateľ, ktorý je alergický na chemický prvok nikel (Niccolum), je povinný o tejto skutočnosti vopred, najneskôr pri objednávaní obrúčok, informovať Dodávateľa, ktorý mu následne môže ponúknuť ako alternatívu prímesi bieleho zlata chemické prvky: paladium alebo platina. V prípade ak Objednávateľ Dodávateľa o tejto skutočnosti vopred neinformuje, resp. aj napriek tomu si objedná obrúčky z bieleho zlata, v ktorom bude ako prímes použitý chemický prvok nikel, nie je oprávnený tovar vrátiť a požadovať zaň zaplatenú kúpnu cenu.
  1. Cena a platobné podmienky
Všetky ceny na stránkach sú uvedené vrátane DPH. Dodávateľ si vyhradzuje právo zmeny cien v prípadoch, ktoré upravujú tieto Všeobecné obchodné podmienky. Platné ceny sú Objednávateľovi potvrdené v momente potvrdenia objednávky. V prípade, že odo dňa potvrdenia objednávky Dodávateľom,  a to až do dňa dohodnutého dátumu dodania, dôjde k nárastu cien surovín, z ktorých sa predmet objednávky vyrába resp. nárastu cien komodít ako je napr. elektrika, plyn a podobne a uvedený nárast cien surovín má pre Dodávateľa vplyv na konečnú cenu potvrdenú v objednávke, Dodávateľ je povinný o tejto skutočnosti, ako aj o novej zvýšenej cene potvrdenej objednávky informovať Objednávateľa, s tým, že Objednávateľ je v prípade nesúhlasu s vyššou cenou oprávnený od Zmluvy s Dodávateľom bezplatne odstúpiť alebo Dodávateľovi zaslať súhlas so zvýšenou cenou. Cena tovaru uvedená na stránke nezahŕňa náklady na prepravu tovaru a ani colné alebo iné poplatky v prípade dodania tovaru v rámci územia Slovenskej republiky i mimo územia Slovenskej republiky. Cena za objednaný tovar je splatná najneskôr pri prevzatí tovaru (na dobierku, od kuriéra, v zákazkovej predajni Dodávateľa). Objednávateľ sa zaväzuje cenu za tovar zaplatiť riadne a včas. Spôsob platby je hotovostný, a to: –  kuriérovi, v prípade, že je tovar zasielaný na dobierku; –  v zákazkovej predajni Dodávateľa pri osobnom prevzatí tovaru. Strieborné obrúčky sa platia vopred prevodom na bankový účet Dodávateľa, prípadne osobne v hotovosti v zákazkovej predajni Dodávateľa. Objednávateľ je povinný Dodávateľovi uhradiť zálohu vopred, ktorá predstavuje 50 % z celkovej ceny objednávky. Zálohu je potrebné Objednávateľom zaplatiť na číslo účtu Dodávateľa KAMEA® Design s.r.o., Zlatovská 2205, 911 05 Trenčín, IČO: 44 971 818, IČDPH: SK 202 288 7328 vedený v Sberbank, IBAN: SK74 3100 0000 0042 5010 3705 (ďalej len „bankový účet Dodávateľa“). Za zaplatenie zálohy sa považuje okamih pripísania peňažných prostriedkov na bankový účet Dodávateľa. V prípade, že Objednávateľ nezaplatí vyššie uvedenú zálohu do 5 dní odo dňa potvrdenia objednávky, má Dodávateľ právo od zmluvy odstúpiť a Dodávateľovi tak vzniká nárok na zaplatenie výrobných a prevádzkových nákladov ako aj ostatných účelne vynaložených nákladov, ktoré vznikli Dodávateľovi do doby odstúpenia od zmluvy Dodávateľom. Konečná suma objednávky, ktorú je Objednávateľ povinný zaplatiť pri prevzatí tovaru bude znížená o už poskytnutú zálohu, ktorá bola vopred zložená na bankovú účet Dodávateľa. V prípade ak pri preberaní obrúčok a zásnubných prsteňov Objednávateľ zistí, že vyrobené obrúčky a zásnubné prstene, ktoré si objednával u Dodávateľa osobne v zákazkovej predajni na ulici Zlatovská 2205, 91105 Trenčín, mu veľkosťou nesedia, má nárok na ich jednorazové bezplatné zväčšenie alebo zmenšenie maximálne o jedno veľkostné číslo. Uvedené sa však nevzťahuje na objednávku obrúčok alebo prsteňov vykonanú cez internet. V prípade, ak bude Objednávateľ požadovať zväčšenie alebo zmenšenie obrúčok, okrem prípadu uvedeného vyššie, ide o práce za ktoré je Objednávateľ povinný zaplatiť cenu, ktorú si s Dodávateľom individuálne dohodne. Táto cena sa bude odvíjať od druhu šperku, náročnosti a rozsahu prác a od množstva použitého materiálu.
  1. Dodacie podmienky
Dodávky predmetu plnenia (objednaného tovaru) budú podľa prevádzkových možností Dodávateľa realizované od záväzného potvrdenia objednávky, resp. zaplatenia zálohy v čo najkratšom termíne, zvyčajne do 2-5 týždňov, prípadne po telefonickom dohovore aj v kratšom čase. Vo výnimočných prípadoch môže byť po dohovore s Objednávateľom dodacia lehota dlhšia. Miesto plnenia/odberu je stanovené na základe objednávky Objednávateľa. Za splnenie dodávky sa považuje dodanie predmetu plnenia na uvedené miesto. Dopravu na adresu určenia zabezpečuje Dodávateľ. Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad, prípadne certifikát. V prípade neosobného odberu tovaru je Dodávateľ oprávnený požadovať od Objednávateľa zaplatenie poplatku za dopravu, ktorý predstavuje sumu 10 € na území Slovenskej a Českej republiky, a v ostatných krajinách podľa aktuálneho sadzobníka. V prípade osobného odberuo bjednaného tovaru, je odberná doba 14 dní od odoslania sms či e-mailu o vychystaní tovaru. V prípade, že sa Objednávateľ nebude môcť dostaviť v tejto lehote, je povinný túto skutočnosť písomne oznámiť Dodávateľovi.  V prípade predĺženia úschovnej doby je Dodávateľ oprávnený účtovať Objednávateľovi poplatok za uskladnenie, ktorý predstavuje sumu 5,- € za každý deň uskladnenia.  V prípade, ak objednaný tovar bude doručovaný prostredníctvom zmluvného prepravcu Dodávateľa, ktorým je Direct Parcel Distribution SK s.r.o., dáva Objednávateľ Dodávateľovi výslovný súhlas s poskytnutím potrebných osobných údajov zmluvnému prepravcovi za účelom doručenia tohto tovaru. Takýmito osobnými údajmi Objednávateľa sú: meno a priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa).
  1. Storno objednávky
Objednávateľ má právo bezplatne stornovať elektronickú objednávku bez udania dôvodu až do doby záväzného potvrdenia objednávky. Po záväznom potvrdení elektronickej objednávky tak môže Objednávateľ urobiť iba v prípade, že si Dodávateľ nesplní dohodnuté podmienky dodania. V prípade stornovania potvrdenej elektronickej objednávky, ako aj písomnej objednávky v zákazkovej predajni Dodávateľa vzniká Dodávateľovi nárok na storno poplatok, ktorý zahŕňa okrem zaplatenej zálohy, v prípade ak bola zaplatená, aj výrobné a prevádzkové náklady a ostatné účelne vynaložené náklady, ktoré vznikli Dodávateľovi do doby stornovania objednávky/zrušenia zmluvy, ak presahujú zaplatenú zálohu. Dodávateľ je v takomto prípade oprávnený uplatniť si u Objednávateľa nárok na zaplatenie storno poplatku až do výšky 100 % z celkovej ceny objednávky.
  1. Odstúpenie od Zmluvy
Podmienky odstúpenia od Zmluvy v prípade objednávky tovaru nevyrobeného na mieru: Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý Objednávateľom okamihom, keď Objednávateľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru alebo ak sa
  1. a)tovary objednané Objednávateľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný;
  2. b)dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu;
  3. c)tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.   Toto právo môže využiť len spotrebiteľ.
Podmienky odstúpenia od Zmluvy v prípade objednávky tovaru vyrobeného na mieru: Nakoľko niektoré druhy tovaru ponúkaného Dodávateľom sú zhotovené, resp. upravené podľa osobitných požiadaviek Objednávateľa, resp. ide o tovar vyrobený na mieru alebo o tovar určený osobitne pre  jedného Objednávateľa, Objednávateľ nemôže od Zmluvy odstúpiť, a to v zmysle § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý uvádza: „Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je… c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.“ Podmienky odstúpenia od Zmluvy platné pre oba prípady t.j. objednávky tovaru vyrobeného na mieru a aj objednávky tovaru nevyrobeného na mieru: Dodávateľ si vyhradzuje právo odstúpiť od Zmluvy – objednávky alebo jej časti v prípade, že objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily atď.) alebo v prípade ak Objednávateľ nezaplatí zálohu za tovar, ktorá bola uvedená pri Potvrdení objednávky v stanovenej lehote.
  1. Záručná doba
6.1 Na svadobné obrúčky: Zlaté obrúčky, Strieborné obrúčky, Special Price Collection poskytuje Dodávateľ záručnú dobu 2 roky bez doživotného bezplatného servisu. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Na svadobné obrúčky: Vision Collection, Classic Collection, Romantic Collection, Platinové obrúčky, Kolekcia do 48 hodín, Twin Collection poskytuje Dodávateľ záručnú dobu 6 rokov a servis na tento tovar, ktorý predstavuje raz za 2 roky vyčistenie šperku, mechanické čistenie, čistenie ultrazvukom a kontrolu kameňov. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Na svadobné obrúčky: Elegance Collection, Royal Collection, New Collection LOVE & Forever 2018 poskytuje Dodávateľ záručnú dobu 6 rokov a servis na tento tovar, ktorý predstavuje raz za 2 roky vyčistenie šperku, mechanické čistenie, čistenie ultrazvukom a kontrolu kameňov. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru  kupujúcim. Na zásnubné prstene: Si Collection, Classic Collection, Diamond Collection, Angel Collection 2018, Dream Collection, Celebrity Collection poskytuje Dodávateľ záručnú dobu 2 roky a servis na tento tovar, ktorý predstavuje raz za 2 roky vyčistenie šperku, mechanické čistenie, čistenie ultrazvukom a kontrolu kameňov. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Na šperky: Detské náušnice poskytuje Dodávateľ záručnú dobu 2 roky bez doživotného bezplatného servisu. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Na šperky: Dámske náušnice a Exclusive Collection poskytuje Dodávateľ záručnú dobu 2 roky a servis na tento tovar, ktorý predstavuje raz za 2 roky vyčistenie šperku, mechanické čistenie, čistenie ultrazvukom a kontrolu kameňov. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. 6.2 Dodávateľ zodpovedá za vady, ktoré sa na predanom tovare prejavia v záručnej dobe a ktoré sú spôsobené vadou použitého materiálu, funkčnou chybou, alebo vadou spôsobenou pri výrobe, montáži alebo inštalácii vykonanej pracovníkmi Dodávateľa. Záruka sa nevzťahuje na vady spôsobené:
  • mechanickým vypadnutím kameňa,
  • neodbornou obsluhou (poškriabanie výrobku, rozbitie kameňa, zdeformovanie tovaru, prasknutie tovaru, poškodenia tovaru prítomnosťou chemických látok, čistiacich prostriedkov, používaním čistiacich handričiek na matovaný a gravírovaný povrch a iné),
  • neprimeraným zaobchádzaním, použitím či inštaláciou, ktorá je v rozpore s bežným užívaním, elektrostatickým výbojom,
  • vady spôsobené nadmerným mechanickým opotrebením a zdeformovaním,
  • na tovar poškodený bežným nosením (prirodzené opotrebenie napr. predratie krúžkov na visiacich náušniciach, atď.),
  • zdeformovanie alebo zlomenie dutých šperkov,
  • tovar znehodnotený pri zanedbaní starostlivosti a pri nedodržaní pokynov uvedených pokynov pre riadnu starostlivosť v bode 5 a v bode 6 reklamačného poriadku
Záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok, alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach. Záruka a doživotný servis zaniká v prípade neoprávneného zásahu do tovaru osobou, ktorá k vykonaniu zásahu nebola výslovne predávajúcim zmocnená. 6.3 Právo záruky a reklamácie tovaru je upravené v reklamačnom poriadku Dodávateľa, ktorý tvorí samostatný ucelený celok a je verejne prístupný v zákazkovej predajni Dodávateľa alebo na stránke ikamea.sk.
  1. Neprevzatie a nezaplatenie objednaného tovaru Objednávateľom
Objednávateľovi, ktorý nezaplatí a neprevezme objednaný tovar, mimo situácie poškodenia tovaru pri doručení (zásielka sa vráti ako nedoručená bez zavinenia dodávateľa, napr. ak zmluvný prepravca adresáta nenašiel, objednávateľ zásielku nedopatrením alebo úmyselne neprevzal, a pod. ) bude zaslaná správa emailom so žiadosťou o informáciu, čo ďalej robiť s jeho objednávkou. Na odpoveď na túto výzvu má Objednávateľ lehotu 7 dní odo dňa odoslania správy. Ak Objednávateľ požiada o opätovné odoslanie takto vrátenej zásielky, Dodávateľ doúčtuje k celkovej  cene zásielky poštovné vo výške 15,- €. Opätovné odoslanie takto vrátenej zásielky je možné len na základe úhrady celej objednávky vopred na bankový účet Dodávateľa. Pokiaľ Objednávateľ na výzvu Dodávateľa v určenom termíne neodpovie, objednávka bude zo strany Dodávateľa stornovaná. Pre prípad takéhoto stornovania objednávky má Dodávateľ okrem zálohovej platby minimálne v sume 100,00 €, na základe ktorej sa stáva objednávka záväzná a ktorá sa pri stornovaní objednávky nevracia, nárok na zaplatenie 100 % z celkovej ceny objednaného tovaru. Okrem uvedeného je Dodávateľ oprávnený uplatniť si u Objednávateľa nárok na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 30 % z celkovej ceny objednávky, ktorá predstavuje následok za porušenie zmluvnej povinnosti zo strany Objednávateľa, ktorý riadne objednaný tovar neprevezme ani v dodatočne určenej lehote. Táto zmluvná pokuta je splatná do 10 dní odo dňa doručenia písomnej výzvy na zaplatenie Objednávateľovi od Dodávateľa. Porušením zmluvnej povinnosti, na ktorú sa viaže zmluvná pokuta, nie je dotknuté právo Dodávateľa domáhať na zároveň aj náhrady škody.
  1. Prechod vlastníckeho práva k tovaru, nebezpečenstvo škody na tovare
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Objednávateľa momentom úplného zaplatenia ceny za objednaný tovar spolu s príslušenstvom a spolu so všetkými ostatnými záväzkami, ktoré má voči Dodávateľovi. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Objednávateľa momentom prevzatia tovaru od Dodávateľa, alebo momentom, keď je Objednávateľovi v zmysle dohody účastníkov umožnené s tovarom nakladať, ak je Objednávateľ v omeškaní s prevzatím tovaru. 9.Záverečné ustanovenia 9.1           Právne vzťahy medzi Objednávateľom a Dodávateľom neupravené týmito VOP sa spravujú najmä   ustanoveniami zákona č. 40/1964   Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v neskorších predpisov a pod. 9.2           Objednávateľ svojím podpisom na objednávke / iných dokumentoch súvisiacich s ním zakúpeným tovarom, alebo prostredníctvom aplikácie elektronického obchodu (tzv. zaškrtávacie pole) na web stránke ikamea.sk potvrdzuje, že bol s VOP a REKLAMAČNÝM PORIADKOM a PODMIENKAMI OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV v plnom rozsahu oboznámený, súhlasí s ich obsahom, sú mu zrozumiteľné, považuje ich za určité a je nimi viazaný. Tieto podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1=.4.2025